Nemůžu najít žádného klienta, jak a kde jej konečně najdu?
Hledáš a nedaří se Ti najít? Odepisuješ na inzeráty, odesíláš e-maily a nic?
Ptáš se, čím to je a co děláš špatně?
Je to cenou? Je to konkurencí? Je to přeplněným trhem? Nebo že nejsi dost zkušená?
Když za mnou Ženy přijdou s touto otázkou, ptám se jich jako první – a víš vlastně, kdo je Tvůj klient?
Bez toho, aniž bys věděla, kdo Tvůj klient je, jej nemůžeš hledat. Je to třeba jako chtít jet na dovolenou, sbalit si kufr na všechny možnosti počasí (protože nevíš, kam jedeš a jak tam bude) a navíc zůstat sedět doma v kuchyni a čekat na letadlo. 😄
Tady si prvně musíš ujasnit, kam bys chtěla jet, jaké počasí máš ráda, zda by sis chtěla odpočinout u moře nebo šplhat po horách či surfovat na moři. Také si ujasníš, jaké jsou Tvé finanční možnosti, jak se tam dostaneš, zda vlakem nebo letadlem a teprve pak se můžeš někam vydat.
Pokud si neurčíš, kdo je Tvůj klient, budeš ztrácet čas, opravdové ideální klienty a tím také peníze.
Paradoxně to totiž funguje tak, že čím širší publikum se snažíš zaujmout, tím méně zakázek a hodnotných klientů najdeš.
Čím jasněji budeš mít v tom, kdo je Tvůj klient a jaký je, ujasní se Ti také, kde jej hledat. Pokud např. budeš chtít oslovit 60letého ředitele továrny na CNC stroje, asi je malá pravděpodobnost, že jej najdeš na Instagramu, že? 😉 Stejně tak, pokud budeš chtít najít truhláře, který podnikání ve své dílničce na vesničce, asi jej nebudeš hledat na LinkedInu 😉, nebo maminku vyrábějící náramky asi nebudeš hledat ve skupině pro tunning aut a tak dále…
Dává to smysl, že?
🔥 DŮLEŽITÉ
- Tvůj klient NENÍ KAŽDÝ stejně jako Ty nejsi asistentka pro každého
- Tvůj klient NENÍ “žena mezi 22-45 let”
- Tvůj klient je ochoten i schopen zaplatit TVOU cenu, nesmlouvá, neříká Ti, že jsi drahá, apod.
- Můžeš si vytvořit třeba 2-3 ideální klienty – imaginární klienty, kteří Ti pomohou v tom, KDE je máš hledat, jaké texty pro ně psát, jak je oslovit a jaké problémy asi tak řeší
- Pokud jsi v některým z mých kurzů, v lekcích o klientech najdeš postup, jak si takového klienta ujasnit
- A pokud v žádném kurzu nejsi, tak si vyber jakýkoli postup na internetu, prostě se ptej otázky typu…
- Jaký ten člověk je?
- Kolik mu je?
- Kde žije?
- Jaké má životní hodnoty?
- Je to muž/žena?
- Má děti?
- Kolik asi vydělává?
- Co dělá ve volném čase?
- Jak vypadá běžný pracovní den?
- PROČ MÁ CHTÍT TVOU SLUŽBU?
- CO ŘEŠÍ ZA PROBLÉMY?
- JAK SE BUDE CÍTIT PO NAVÁZÁNÍ SPOLUPRÁCE S TEBOU?
A nezapomeň také přidat vlastnosti typu: že si Tebe a Tvé práce váží, nepovyšuje se, komunikuje, je respektující, platí včas a cokoli dalšího, co Tě napadne.
A KDE JEJ TEDY HLEDAT?
Jakmile znáš svého ideálního klienta, zeptej se Sebe, kde bys takového člověk hledala? A možností je mnoho…
Mohou to být různé sociální sítě – LinkedIn, Facebook, Instagram, může to být online networking nebo offline networking aka “naživo”, můžou to být různé podnikatelské snídaně, workshopy, konference, ale také obyčejné vyhledávání “strejdy googla” nebo prostě procházka po městě či jízda vlakem. Nikdy nevíš, kde na takového člověka narazíš.
Ale jedno můžeš vědět jistě. Čím jasnější Ti bude, S KÝM CHCEŠ SPOLUPRACOVAT A JAKÝ TEN ČLOVĚK JE, tím jednodušeji jej najdeš a oslovíš.
Máš jasněji? Už víš, koho si chceš přitáhnout? Komu chceš pomoci? Jaký projekt chceš podpořit? V jakém oboru se chceš pohybovat?
Koho tedy oslovíš? Kde jej najdeš? Co pro to uděláš? Budeš jen pasivně čekat, nebo pro to uděláš i něco “víc” a oslovíš napřímo takové lidi, které třeba již nějakou dobu sleduješ? Kteří jsou Ti sympatičtí a chceš bát obklopena právě takovými lidmi?
BEŽ DO TOHO!
Již víš, co chceš nabízet, víš PROČ a jistě víš i za kolik, tak stačí už jen taaaak málo…
Když se snažíš oslovit všechny, nezaujmeš nikoho. Ale zaměřuj se na takové klienty, které chceš zaujmout, a oni přijdou…
Přeji Ti hodně štěstí, na Tvé cestě podnikáním. Miluji podnikání, protože i skrze podnikání rosteme, rozvíjíme se a tak jako jdeme životem, tak můžeme vidět zrcadlení i v našem podnikání. A díky tomu se zlepšuje kvalita našeho života a TÍM se stává úspěšnější naše podnikání. 😍
Články, které by Tě mohly zajímat...
Kdo je to šťastná Žena?
ŠŤASTNÁ ŽENA - co to pro mě znamená? Například... má se ráda je si vědoma vlastní hodnoty má ráda a přijímá své tělo nehledá potvrzení o vlastní hodnotě (či vzhledu) u druhých jsou pro ni důležitější její vlastní potřeby, energie a odpočinek, než perfektně uklizený...
Hovory s VA – Aneta Včelouchová
Vítám Tě u projektu "HOVORY S VA" - pro inspiraci, pro motivaci. Dnes se Ti představí Anet - úžasná Žena následující své životní hodnoty, Správná účetní a certifikovaná virtuální asistentka.Jméno: Aneta VČELOUCHOVÁEkonomka, finanční asistentka a účetní LinkedIn profil...
Co mi 3 roky nejvíce chybělo na Bali?
Jela jsem sem na 2 měsíce, zůstala zde více než 3 roky. Splněný sen? Pro někoho možná ano, pro mě teda rozhodně! A přesto mi tu pár věcí chybělo (pominu samozřejmě rodiče a nejbližší...). Které to jsou? Tak to s Vámi budu hned ráda sdílet... 1. JídloSvíčková. Ach jo....
3 nejčastější iluze začínajících VA
Vše co čteme, slyšíme, pozorujeme, to nás ovlivňuje. Naše myšlení, naše názory, naše pocity. Ale ne vždy je to k tomu dobrému. Někdy si díky tomu nastavíme i spoustu iluzí a právě s těmi momentálně nejčastějšími Vás chci seznámit v tomto blogovém článku.1. Nejsi žádná...

Darja Janíčková
Vědomá mentorka virtuálních asistentek, nomádka, průvodkyně Žen
Mou vášní je vědomý život a sebepoznávání a díky online podnikání jsem objevila svou cestu k pracovní svobodě, k možnosti cestovat a k provázení Žen, které touží po vlastním podnikání, ale také po silnějším spojení se Sebou.
Jsem zakladatelkou 1. komunity pro virtuální asistentky CZ&SK (2017) a projektu Šťastná virtuální asistentka (2017), propagátorka Štěstí v životě i v podnikání, autorka unikátního vzdělávání - Klubu virtuálních asistentek (2019), online kurzu pro začínající "Staň se virtuální asistentkou (2020) a e-booku "130 virtuálních služeb" (2019).